سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

آیا استرس باعث ریزش مو می شود؟

آیا استرس باعث ریزش مو می شود؟

آیا استرس باعث ریزش مو می شود : مشکل ریزش مو ، در میان خیلی از افراد رایج می باشد . ریزش مو نگران کننده است . چرا که مو تاثیر زیادی در زیبایی دارد ، و همه ی ما ذاتا خواهان و طرفدار زیبایی هستیم . امروز ه با وجود روش های درمانی مختلف برای ریزش مو ، دیگر جای نگرانی وجود ندارد و می توان این مشکل را حل کرد .

آیا استرس باعث ریزش مو می شود


ریزش مو ، علت ها و دلایل مختلفی دارد . یکی از دلایل ریزش مو استرس می باشد . در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر استرس و اینکه آیا استرس باعث ریزش مو می شود یا نه بیشتر صحبت کنیم .

دسته بندی ریزش مو

ریزش مو به دو دسته تقسیم می شود :

  • ریزش مو برگشت پذیر
  • ریزش مو بازگشت ناپذیر

نوع برگشت ناپذیر ریزش مو، چندان رایج نیست .

نوع برگشت پذیر ریزش مو ، رایج تر است ، و معمولا با آغاز سن بلوغ در اشخاص قابل مشاهده می باشد ، و این موضوع در بین آقایان رایج تر می باشد . به این نوع ریزش مو که ریزش هورمونی (آندروژنی) هم گفته می شود . و معمولا درصد کمتری از زنان به این نوع ریزش مو مبتلا می شوند . این نوع ریزش مو بیشتر در افراد با پوست سر چرب قابل مشاهده می باشد .

این نوع ریزش مو در مردان در قسمت جلو و در وسط سر قابل رویت است ، و زنان در این نوع ریزش در جلوی سر و به طور یکنواخت دچار ریزش مو می شوند ، و ریزش مو با نازک تر شدن موها همراه است.

در ریزش مو عوامل هورمونی و ژنتیکی دخالت دارند.

ریزش مو معمولا در بین افرادی که ورزش‌های قدرتی انجام می‌دهند و از مکمل‌ها نیز استفاده می‌کنند، بیشتر اتفاق می افتد .
استرس‌های روحی نیز ریزش مو را تشدید می کنند ، علاوه بر آن رژیم‌های غذایی سخت ، کم خونی، بیماری‌های غده تیروئید و… نیز باعث تشدید ریزش مو می شوند .

چه میزان از ریزش مو طبیعی است ؟

اگر ریزش مو روزانه 60 تا 100 تار مو باشد ، طبیعی بوده و قابل جایگزین است . در بیشتر افراد مبتلا به ریزش مو تا زمانی که 30 تا 40 درصد حجم موی خود را از دست ندهند متوجه ریزش مو نخواهند شد .

توصیه های برای پیشگیری از ریزش مو

  • برای پیشگیری از ریزش مو ، توصیه ی ما به افراد با موهای چرب این است که ، روزانه موهای خود را بشویند .
  • ما به افراد توصیه می کنیم که از شامپوهای مناسب موی خود استفاده کنند .
  • درسته که نوع شامپو تاثیر زیادی بر ریزش مو ندارد ، اما شامپوی خوب نیز دارای یکسری ویژگی هایی است. شامپوی خوب شامپویی است که فرد پس از شست و شوی موهای خود احساس خوشایندی داشته باشد.

لینک های مفید برای مطالعه :

برچسب ها: , , , , , ,