سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب : کمی تحقیقات مستقل در مورد هر روش تصفیه آب انجام دهید. هر روش تصفیه آب برای حذف مواد شیمیایی و آلاینده های مختلف طراحی شده است.  باید روی نمونه ای از دستگاه تصفیه آب که طیف وسیعی از آلاینده‌ها را حذف کند، کمترین هزینه نگهداری و طولانی‌ترین گارانتی را داشته باشد، سرمایه‌گذاری کنید.

در صورتی که دائم به گردش، پیک نیک و کوهنوردی می روید توصیه می شود از دستگاه های تصفیه آب قابل حمل نظیر دستگاه تصفیه آب کلمنی  ، پارچ تصفیه آب و... استفاده نمایید. یکی از مزایای این نمونه از دستگاه های تصفیه آب این است که بدون نیاز به برق کار می کنند. به همین دلیل حتی در مناطقی که دسترسی به برق ندارند نیز قابل استفاده است.

اگر سختی آب منطقه شما خیلی زیاد است، پیشنهاد کارشناسان تصفیه آب خرید دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس یا همان RO است. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس اگر به درستی نگهداری شود، یعنی انواع فیلتر تصفیه آب آن به موقع تعویض شود، بطور موثری آب را تصفیه می‌کند و معمولا برای حذف سرب و کلر مورد تایید هستند.

هزینه‌های پنهان این نوع سیستم های تصفیه آب ، هزینه تعویض فیلتر تصفیه آب است. در پایان یک سال، هزینه فیلتری را پرداخت کرده‌اید که هرچیزی که باعث نگرانی برای سلامتی شما بوده را از بین می‌برد، با یک دستگاه تصفیه آب که صدها گالن آب آشامیدنی را تصفیه می‌کند و تنها کافی است فیلترهای تصفیه آب آن را به موقع تعویض کنید.

اگر مدام در حال نقل مکان هستید، اگر در خانه اجاره ای زندگی کنید یا مانند یک دانشجو با کمبود بودجه مواجه هستید، بهتر است یک تصفیه آب سرشیری خریداری نمایید. دستگاه تصفیه آب سرشیری معمولا کوچک و کم جا بوده و بی آنکه زحمت نصب کردن داشته باشند، آب تصفیه شده را فراهم می کند. البته یک فیلتر تصفیه آب که برای حذف کلر و طیف وسیعی از آلاینده‌ها تاییدیه شده باشد را انتخاب نمایید.

 

هشدارهایی هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی


هیچگونه محصول تصفیه اسیدی / قلیایی خریداری نکنید. زیرا آنها بلا استفاده و گران هستند. گفته شده که این‌ سیستم ها آب را به اسیدی و قلیایی جدا می‌کنند و اینکه برای بدن شما خوردن آب قلیایی بهتر است. این مساله درست نیست. بهتر است آب خالص با pH7 بنوشید. زیرا بدن شما برای کارکردهای مختلف به آب اسیدی یا قلیایی نیاز دارد. اگر واقعا آب قلیایی می‌خواهید، کل کاری که باید انجام دهید این است که روزی یک بار یک قاشق چایخوری جوش شیرین داخل یک لیوان آب بریزید یا چند قطره ماده معدنی استفاده کنید. اگر واقعا آب اسیدی می‌خواهید، فقط مقداری آب لیمو به آب اضافه کنید (بدون هیچ شیرین کننده‌ای) و لذت ببرید.

مراقب باشید اگر از فروشنده‌ای که دستگاه تصفیه آب می‌خرید، آزمایشی را به شما نشان می‌دهد که تمام آلوده کننده‌ها را در آب دارید. این آزمایش معمولا با یک الکترود یا ماده شیمیایی است که باعث می‌شود مواد معدنی آب سفت شده و رسوبات سیاه-خاکستری در لیوان آب تمیز قبلی خود ببینید.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که مواد معدنی سخت دارد، می‌توانید به فروشگاه تصفیه آب بهاب مراجعه نموده و یک سختی‌گیر آب یا یک دستگاه تصفیه آب ورودی ساختمان خریداری نمایید. دستگاه تصفیه آب ورودی کل خانه باعث حذف شن و ماسه، گل و لای، جلبک، خزه، ذرات فیزیکی، کلر و سایر آلاینده‌های شیمیایی و... می شود. این نوع دستگاه تصفیه آب روی لوله اصلی آب نصب می‌شود جایی که آب وارد خانه می‌شود و کلر، فلوراید و چندین آلاینده دیگر را حذف می‌کند.

از نظر فنی نیاز به انواع دیگر فیلتر تصفیه آب مانند فیلتر تصفیه آب دوش حمام  ، رسوب گیر کولر آبی ، رسوب گیر لباسشویی و ظرفشویی و... نمی باشد. زیرا این دستگاه تصفیه آب ، کل خانه را پوشش خواهد داد و روش بسیار موثری برای تصفیه کردن کل آب ورودی خانه است. سپس می‌توانید یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس با فیلترهای کربن فعال مانند فیلتر کربن پودری فعال و فیلتر کربن جامد خریداری کنید. این سیستم نیازهای آشامیدنی، پخت و پز و یخ را تامین می‌کند.

زنان باردار باید بطور خاص مراقب سرب در آب آشامیدنی باشند. سرب باعث تاخیر شدید در رشد کودکان می‌شود. تری هالومتان‌ها اثر جانبی کلرزنی هستند و حذف آنها توسط فیلتراسیون بسیار مشکل است. فقط دستگاه‌های خاصی می‌توانند تری هالومتان‌ها را حذف کنند، پس مهم است که پیش از خرید این مساله را چک کنید.

همین مساله در مورد کلرامین هم صدق می‌کند، ترکیبی از کلر و آمونیاک، این ماده شیمیایی به سیستم‌های آب شهری و روستایی اضافه می‌شود، وقتی مقدار کلر قابل اضافه شدن بیشتر از حد شده و باید گندزدای بیشتر به شکل کلرامین اضافه شود. فقط دستگاه‌های خاصی می‌توانند کلرامین را هم حذف کنند.