سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

آشنایی با دستگاه یونیزه کننده آب قلیایی

دستگاه یونیزه کننده آب قلیایی  

آشنایی با دستگاه یونیزه کننده آب قلیایی : با توجه به این که نبود آب سالم و وجود آلودگی آب در آب های آشامیدنی مناسب در بسیاری از مناطق دنیا هر ساله باعث ایجاد بیماری‌ ها و مشکلات زیادی برای انسان می شود و هر روز به دلیل کم شدن میزان بارندگی و اسیدی شدن باران‌ ها و استفاده از انواع مواد شیمیایی بر آلودگی این آب ‌ها افزوده می ‌شود و با توجه به اهمیتی که آب سالم و قابل نوشیدن دارد تهیه آب سالم می توان گفت که امروزه تهیه و استفاده از آب سالم و بهداشتی یبه کی از جدی ترین معضلات دنیا تبدیل شده است. از همین رو هم تهیه اب سالم انسان را وادار به انجام تصفیه آب کرد.

دستگاه یونیزه کننده آب قلیایی

یکی از علت های ساخت دستگاه تصفیه آب خانگی این بود که بیشتر اوقات تصفیه‌ خانه‌ های بزرگ نیز قادر به از بین بردن بسیاری از سختی‌ های آب و میکروب ‌ها و ویروس ها نبودند و از این رو بود تا برای مبارزه با اب آلوده، دانشمندان به فکر تولید دستگاه تصفیه آب افتادند.

با رواج این دستگاه در بین مردم بعد ها متوجه شدند که دستگاه تصفیه آب نیز یک مشکل اساسی دارد و آن هم تأثیر زیادی بود که بر روی PH آب و نهایتاً باعث اسیدی شدن آب می شود. با توجه به این که در شرایط کنونی آب خاصیت اسیدی زیادی ندارد و تنها مشکل آن وجود آلاینده ‌ها می باشد اما بعد از تصفیه‌، آب حالت اسیدی پیدا می‌کند و برای همین هم نیاز است تا قلیایی شود. درباره ی آب قلیایی باید بگوییم که این آب بر خلاف آب اسیدی می باشد یعنی هر چه میزان اسیدی آب کمتر باشد آب خاصیت قلیایی بیشتری را خواهد داشت و همچنین کیفیت آب نوشیدنی نیز بالاتر می ‌رود.

از همین رو هم بیشتر دانشمندان و پزشکان استفاده از آب قلیایی را برای معالجه‌ی بیماران خود به آن‌ ها تاکید می کنند و با نوشیدن آن و ترکیبات و تأثیرات اسیدی بدن خود را که به واسطه‌ی مصرف غذا های نا سالم در بدن ان ها به وجود آمده را علاوه بر آب قلیایی با مصرف سبزیجات تازه و استفاده از میوه ‌هایی همچون لیمو ترش از بین ببرند. بیشتر تحقیقاتی که در این باره انجام شده است نشان می دهد که بسیاری از بیماری ‌های خونی و فیزیکی مردم به دلیل تنظیم نبودن میزان اسیدی بدن آن ‌ها می‌ باشد.

برای خرید انواع دستگاه های تصفیه کننده آب صنعتی و خانگی وارد لینک روبرو شوید : دستگاه تصفیه آب

فهرست مطالب

آب قلیایی چیست؟

از نظر ظاهری تفاوت زیادی بین آب قلیایی و آب ‌های معمولی وجود ندارد و در تعیین کیفیت آن‌ ها به صورت ظاهری مشخصه ‌ی ثابتی وجود ندارد؛ زیرا در شرایط عادی آب بین 6 تا 8?5 درصد قیلیایی می باشد. این موضوع در شرایط مختلف دچار تغییراتی می‌شود و هر کنش و واکنشی در آب میزان اسیدی آن را افزایش می‌ دهد. آب با استفاده از فاکتور PH میزان اسیدی و قلیایی اندازه‌گیری می‌ شود که معمولا PH آب نیز بین 0 تا 14 طبقه ‌بندی می‌ شود. به این ترتیب که 0 حالت 100 درصد اسیدی و 14 حالت 100 درصد قلیایی آب می باشد.

برای نوشیدن انسان به توصیه‌ی دانشمندان، باید آبی که بیش از 7?5 درصد حالت قلیایی را دارد را انتخاب کند که بسیار مناسب است؛ زیرا که درصد قلیایی آب بر درصد اسیدی آب غالب می شود با توجه به این که رِنج متوسط اسیدی آب 7 درصد می باشد و در صورتی که این میزان به سمت قلیایی برود، بسیار بهتر است.

در زمانی که فاکتور و مشخصه‌ی ظاهری برای تعیین این موضوع وجود ندارد اما چگونه متوجه شویم که این آب قلیایی است یا اسیدی؟

برای این امر شما می بایست یا آب را به آزمایشگاه ‌های مجاز ببرید تا میزان اسیدی آن بررسی شود که با توجه به این که آب در حال تغییرات است و تحت شرایط پایدار باقی نمی‌ماند این کار باید هر از چند گاهی انجام شود؛ و یا این که باید به وسیله‌ی دستگاه TDS متر میزان قلیایی آب اندازه‌گیری شود. برخی از دستگاه‌ های قلیایی‌کننده‌ی آب مانند دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی که از فیلتر های‌ کننده‌ی آب استفاده می‌کنند معمولا از این قابلیت به عنوان یک فاکتور و آپشن فروش در محصولات خود استفاده می‌کنند.

برای مصارف خانگی و بر اساس تجربه و توصیه‌ی دانشمندان و پزشکان، آب قلیایی با درصد های مختلف PH زیر توصیه می‌ شود:

بهترین نوع آب آشامیدنی برای انسان آبی است که بین 8?5 تا 9?5 درصد قلیایی باشد زیرا از این نظر مناسب است که نوشیدن این نوع آب برای از بین بردن اسیدیته‌ی بدن بسیار عالی می باشد علاوه بر این قابلیت ORP یا همان پتانسیل کاهش اکسید اسیون بدن را نیز این آب تا حدود زیادی کاهش می‌ دهد و مهم ترین مطلب درباره ی آب یونیزه قلیایی این که نوشیدن آب یونیزه قلیایی باعث تولید میزان زیادی از آنتی اکسیدان در بدن می شود که فاکتور اصلی مبارزه با سرطان و انواع بیماری ‌ها می باشد. معمولا برای سلامت پوست و مو شستشوی مو با آبی که حدود 5?5 درصد یونیزه قلیایی داشته باشد بسیار مناسب است.

برای آبیاری گیاهان بهترین نوع اب، آبی می باشد که دارای 5 تا 7 درصد قلیایی باشد. با توجه به این که خود گیاهان در اسیدی شدن آب نقش دارند آبیاری آن ‌ها با میزان مناسب آب قلیایی در پر بارتر شدن و بهتر شدن محصولات آن‌ ها تأثیر بسیار زیادی را دارد. آب با درصد قلیایی 7 تا 8 درصد را می توان برای مصارف دارویی استفاده کرد.

خواص آب قلیایی یونیزه

همان طور که می دانیم یکی از مهم ‌ترین ماده‌ی مغزی برای بدن در همه‌ ی طول عمرانسان استفاده از آب است؛ و با توجه به این که بیشتر وزن بدن انسان را آب تشکیل داده است و این نکته خود گویای این امر است که آب نوشیدنی در بدن اهمیت زیادی دارد. مواد مغذی از طریق آب به سلول‌ های بدن انتقال داده می شوند و از همین رو نیز بافت ‌های شما را روان ‌کاری می ‌کند، اب باعث شادابی شما و باعث می شود تا رنگ و روی شما بهبود ‌بخشیده شود و از همین رو شما را برای کار و فعالیت مناسب آماده می‌کند. آب مناسب برای از بین بردن آلاینده‌ های بدن اهمیت زیادی دارد.

کاملا مشخص است که بدون آب نمی توان زنده بود زیرا بعد از هوا آب اصلی ‌ترین عنصر بقای شما می باشد. با توجه به این که خواص آب قلیایی یونیزه به عنوان یک آنتی اکسیدان مؤثر برای بدن بی ‌شمار است.

دو تفاوت بین آب یونیزه قلیایی با سایر آب ‌های شیرین وجود دارد که تفاوت اول این است که این آب با داشتن PH مثبت خاصیت اسیدیت ه‌ی بدن را از بین می‌ برد و و تفاوت دوم هم اینکه آب قلیایی یونیزه دارای آنتی اکسیدان فراوانی می باشد که در واقع این آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکال‌ های آزاد بدن بسیار مؤثر می باشد.