سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

معایب استفاده از روغن موتور غیر استاندارد

    نظر

معایب استفاده از روغن موتور غیر استاندارد

معایب استفاده از روغن موتور غیر استاندارد , تاثیرات استفاده از روانکار صنعتی نامناسب در ماشین آلات : چه اتفاقی ممکن است برای اتومبیل شما در صورت استفاده کردن از روغن موتورهای نامناسب خواهد افتاد ؟ آیا این کار در بلند مدت آسیب جدی را وارد خواهد کرد؟

روغن موتور غیر استاندارد

اکثر مردم زمانی که بحث روان و روانکاری اتومبیل به میان می آید به روغن انتقالی و روغن موتورهای خودروهای خود می اندیشند . وظیفه ی کاهش اصطکاک , تمیزکاری و خنک نگه داشتن قطعات ماشین الات بر عهده ی هر دو این روانکارها را بزرعهده دارند . روغن های ایه ی با کیفیت و افزودن های آن تاثیر بسزایی در عملکرد روانکارها دارد . با این حال تا به اینجا تمامی شباهت های این دو روانکارها به اتمام می رسد . چون در فرمولاسیون ها مجموعه ای از تفاوت ها , خواص های فیزیکی و فواصل تخلیه موجود می باشد . حتی دراین دو نوع روانکارها نیز , برندها , نمره ها و نامگذاری های گوناگون و متفاوتی نیز موجود می باشد . ضروری است که شما به طور خلاصه به این نکته واقف باشید که اتومبیل شما نیاز به چه چیزی دارد و شما باید چه چیزی را خریداری بفرمایید .

انتقال مایعات بر اساس سازنده ی وسیله ی نقلیه , شرایط عملیاتی و نوع انتقال متفاوتی را باهم دارند . در این باره قانون طلایی که وجود دارد این است که به هیچ وجه این مایعات را باهم مخلوط نکنید . به این دلیل که هرگونه ناسازگاری , عوارض جانبی فاجعه آمیز و غثیر قابل کنترلی را می تواند بر روی انتقال داشته باشد . لغزش چرخ دنده ها و چرخ دنده ها , خسارات کوتاه مدت این انتقال نادرست محسوب می شود . این در حالی است که آسیب های این انتقال نادرست با آسیب های دراز مدت می تواند در انتقال باعث گردد که نارسایی فاجعه آمیزی به دنبال بیاورد .

گزینه های بسیار زیادی برای روغن موتور , در مقایسه با دیگر رونگارهای صنعتی که در بازار موجود است , وجود دارد . این تنوع گزینه ها می تواند باعث سردرگمی شما در امر خرید و آنچه خودروی شما نیاز دارد گردد . معمولا اغلب افراد همچون دیگر اقلام مصرفی , براساس قیمت , روغن را برای اتومبیل خود انتخاب مینمایند . ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که شما هزینه ای را که برای آن پرداخت می نمایید , براساس آن بازدهی دریافت خواهید کرد .

مهمترین و اصلی ترین ویژگی فیزیکی یک روغن صنعتی , ویسکوزیته ( غلظت ) آن می باشد . مقادیر گوناگون ویسکوزیته , برای روغن موتور قابل دسترس می باشد . شایع ترین علت عدم ناسازگاری یک روان کننده با یک ماشین , انتخاب غلظت غلط آن می باشد . به طور مثال اگر روغن انتخاب شده از غلظت کمتری برخوردار باشد می تواند باعث افزایش شدید فرسودگی قطعات را به دنبال داشته باشد . همچنین اگر روان کننده از گرانروی بالاتریث از نیاز برخوردار باشد , باعث کمبود جریان روغن و افزایش قطعات شده و در نهایت بازده ماشین الات کاهش چششمگیری می یابد . هر دو این شرایط موجب می شود که در آینده ای نزدیک و در دراز مدت تاثیر منفی زیادی را بر روی دستگاه داشته باشد .

طول عمر مفید تعیین گردیده برای روغن موتور , یکی از دلایلی که غالبا نادیده گرفته می شود . به این نکته توجه داشته باشید که مابین موتور های دیزلی و بنزین تفاوت های بی شمار و متفاوتی در فرمول بندی موجود است . این تفاوت ها عبارتند از ” ویسکوزیته , روغن پایه و مواد افزودنی هستند . مورد دیگری که نیاز به توجه بیشتری دارد , سازگار نبودن روغن های قدیمی با روغن های امروزی و مدرن می باشد . اغلب روغن هایی که فروخته می شود از موتورهای مدرن محافظت نکرده و منسوخ شده اند . این درحالی است که برای فروش این روغن های منسوخ شده هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت فروش وجود ندارد . در اینجا همه چیز به اطلاعات و آگاهی مصرف کنندگان بستگی دارد تا از روانکارهای نادرست و منسوخ شده در وسایل نقلیه و اتومبیل های خود استفاده نکنند .

روغن صنعتی

روغن صنعتی یکی از محصولات بسیار مهم و تجاری صنعت پتروشیمی و نفت می باشد . روغن صنعتی در کاربردهای متفاوت و با برندهای مختلفی در بازار موجود است . این محصول برتر و فراورده نفتی می توان گفت تمام مجموعه و گروه های روانکار را در بر میگیرد و کاربرد وسیعی در صنایع گوناگون دارد . شرکت های بزرگی در تولید روغن صنعتی و روانکارهای صنعتی فعال هستند و هر کدام محصولی را با کیفیت خاص روانه بازار می کنند و بخشی از بازار این محصول را به خود اختصاص داده اند . امروزه شرکت های داخلی کشورمون نیز با بکارگیری از متخصصان جوان و باهوش توانشته اند کیفیت محصولات خود را به مشابه خارجی به ویژه اروپای و آمریکایی برسانند . روغن صنعتی بهران , روغن صنعتی پارس و … نمونه ای از شرکت های داخلی موفق در این زمینه می باشند .

لینک کوتاه : (روغن صنعتی) bit.ly/2SufiwB , ( فروش روغن صنعتی) goo.gl/2SvW2i

شرکت های خارجی تولید کننده روغن صنعتی

اگر به بخش برند های برتر روغن صنعتی مراجعه کنید متوجه خواهید شد که تعداد شرکت های اروپایی و امریکایی زیادی در این زمینه فعال هستند به هر حال محصولات نفتی درآمد بالایی دارد و بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری است در این بین بیشتر شرکتهایی که با کشور ما همکاری زیادی از ابتدا داشته اند با هر نوع فراز و نشیبی ؛ بیشتر شرکت های انگلیسی , آلمانی و فرانسوی بوده اند .شرکت هایی مانند توتال و …

جهت خرید روغن صنعتی با کیفیت بالا و مشاوره می توانید با کارشناسان فروش ما در روانکار شیمی ماهان تماس برقرار کنید :

09123178377         021-74304