سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

درمان دارویی ریزش مو با محلول ماینوکسیدیل

درمان دارویی ریزش مو با محلول ماینوکسیدیل ، عوارض ، مزیت ها و نحوه مصرف

قرص ماینوکسیدل , درمان دارویی ریزش مو با محلول ماینوکسیدیل ، عوارض ، مزیت ها و نحوه مصرف , درمان ریزش مو با ماینوکسیدل   : ماینوکسیدیل در ابتدا قرصی برای درمان فشار خون بالا بوده است و مانند همه داروهای دیگر عوارضی داشته ، عارضه جانبی این دارو رشد موهای زاید است . دانشمندان با توجه به عوارض این قرص طبق تحقیقاتی موفق به تولید کرم موضعی ماینوکسیدیل شده اند تا برای درمان ریزش مو بتوان از آن استفاده کرد . در کشور های پیشرفته تر علاوه بر تولید موضعی این دارو آن را به شکل فوم نیز تولید می کنند تا افرادی که از ریزش مو رنج می برند از آن استفاده کنند .

ماینوکسیدل

ریزش مو به شکل الگوهای مختلفی اتفاق می افتد الگوی ریزش آقایان ، الگوی ریزش خانم ها ، ریزش مو سکه ای ، تقویت مو پس از کاشت و حتی ریزش مو در اثر شیمی درمانی , که این الگوهای ریزش معمولا باهم متفاوت است . محلول ماینوکسیدیل موضعی برای درمان ریزش مو در همه آنها استفاده می شود . به خاطر داشته باشد که ماینوکسیدیل یک درمان طبیعی برای ریزش مو است و امکان رفع این مشکل به صورت کامل وهمیشگی وجود ندارد چون اگر مصرف این دارو توسط بیمار در برهه ای از زمان متوقف شود به احتمال زیاد موهای رشد کرده در سر بیمار که نتیجه مصرف دارو بوده در طول حداکثر سه ماه رفته رفته دچار ریزش شده و به رشد خود ادامه نخواهد داد .

همه چیز در مورد داروی ماینوکسیدیل

همانطور که قبلا ذکر شد در گذشته ماینوکسیدیل دارویی بوده که پزشکان برای درمان فشار خون بالا,آن رابه صورت خوراکی برای بیماران شان تجویز می کردند .امروزه از ماینوکسیدیل به صورت موضعی برای درمان طاسی وجلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. .

ماینوکسیدیل قبل از اینکه به صورت موضعی برای درمان طاسی وریزش مو مردانه به کار گرفته شود به صورت قرص خوراکی برای درمان مشکلات خونی جهت پایین آوردن فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گرفته .این دارو برای درمان الگوی ریزش مردانه یا به اصطلاح آندروژنتیک مورد تایید سازمان غذا ودارو آمریکا قرار گرفت .دانشمندان طی تحقیقاتی بر روی قرص خوراکی ماینوکسیدیل دریافتند که این دارو دارای عوارض جانبی فراوانی از جمله رشد مو ناخواسته می باشد بنابرین به این نتیجه رسیدند که از این دارو می توان به صورت موضعی برای بازیابی کامل رشد مو وبرگرداندن زیبایی اولیه موی سر استفاده کرد .

نکاتی در استفاده از محلول ماینوکسیدیل

محلول ماینوکسیدیل نیز مانند هر داروی دیگری برای برخی افراد آلرژی زا است . اشخاصی که واکنش غیرعادی یا آلرژیک به داروی ماینوکسیدیل یا پروپیلن گلیکول (یک ماده شیمیایی غیرفعال در محلول ماینوکسیدیل) دارند،بهتر است از این محلول استفاده نکنند.همچنین افرادی که سابقه حساسیت به مواد نگه دارنده ورنگ مو دارند در خطر حساسیت به این ماده هستند.

اشخاصی که از کورتیزون یا داروهای مانند کورتیزون (کورتیکو استروئید)، وازلین، یا ترتینوئین روی سر خود استفاده می‌کنند، باید پیش از استفاده ماینوکسیدیل با پزشک معالج خود صحبت و مشورت نمایند. در حقیقت استفاده از هر یک از این داروها به همراه ماینوکسیدیل می‌تواند سبب جذب بیش از حد دارو توسط بدن شده و ریسک مشاهده عارضه های جانبی را افزایش دهد. علاوه بر این، اشخاص دچار مشکلات یا التهاب پوست سر همچون آفتاب‌سوختگی نیز احتمال دارد در نتیجه مصرف این دارو با مشکلات مشابه مواجه شوند.

به عنوان یک داروی خوراکی، ماینوکسیدیل تجویز شده برای فشار خون بالا می‌بایست فقط تحت نظارت پزشک مصرف شود تا به این ترتیب مقدار زیادی از دارو توسط بدن جذب نشود. در حقیقت مصرف مقادیر بیش از حد این دارو می‌تواند شدت علائم مشکل را تشدید کرده و عارضه های جانبی همچون افزایش فشار خون را برای بیمار به همراه داشته باشد.

دقت کنید که اثرات ناشی از مصرف داروی ماینوکسیدیل می‌تواند از طریق شیردهی از مادر به کودک منتقل شود. پس، خانم ها شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

شرح مشخصات محلول ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل به صورت محلول موضعی حاوی 2% یا 5% پروپیلن گلیکول می‌باشدکه به عنوان درمانی برای ریزش مو شناخته می شود پروپیلن موجود در محلول باعث می شود تا دارو به صورت کامل در پوست سر مالیده شده وجذب شود .از سال 2001، محلول 5% این دارو جهت درمان ریزش موی آقایان مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است. بر این اساس تقریباً 1 میلی‌لیتر محلول ماینوکسیدیل باید روزانه بوسیله سر انگشتان یا وسیله تمیزی بر روی پوست سر مالیده شود . روش مالیدن این محلول بدین ترتیب است که باید در مرکز پوست س ریخته شود وبه اطراف مالیده شود .

موثر بودن داروی ماینوکسیدل برای درمان ریزش مو

برای اینکه محلول ماینوکسیدیل استفاده شده در پوست سر موثر واقع شود باید محل مورد نظر تمیز وخشک باشد .

مراقبت‌های پس از درمان با ماینوکسیدل

پس از استفاده از این محصول برای اینکه دست‌ ها و بقیه نقاط بدن که شخص نمی خواهد رویش مو درآن قسمت از بدن اتفاق بیفتد اگر به محلول آغشته شده باشند ,بلافاصله با آب باید شسته شوند. برای اینکه دارو موثر واقع شود باید به مدت دوتا چهار ساعت بر روی پوست سر گذاشته شود وبعد در معرض هوای آزاد قرار گیرد تا به صورت طبیعی خشک شود (نه با سشوار وسایر وسایل گرمایشی ) تا دارو به صورت کامل جذب پوست شود ودر این مدت نباید شخص از کلاه استفاده کند یا سرش را روی بالش قرار دهد چون در این صورت دارو بر روی لباس وبالش فرد ریخته واز این طریق سایر نقاط بدن که رویش مو در آن لازم نیست هم درگیر می شوند . به این ترتیب وقتی فرد از این دارو استفاده می کند حداقل 4 ساعت باید از شستن سرش خودداری کند .

نحوه استفاده از داروی ماینوکسیدل

نتیجه های عادی این دارو در پیشگیری از ریزش مو

اثر بخشی داروی موضعی ماینوکسیدیل بر درمان طاسی سر از سایر قسمت های بدن بیشتر است . همانطور که اثر سایر دارو ها هم بر اشخاص مختلف یکسان نیست اثر بخشی ماینوکسیدیل هم بر همه افراد یکسان نیست در درمان بعضی افراد کاراتر است . تحقیقات کلینیکی انجام شده بر روی اثربخشی این دارو معلوم میکند اثر درمانی حدود 48% این محلول برای برطرف کردن طاسی با الگوی آقایان است که رشد متوسط تا متراکم مو را در منطقه های تحت درمان به همراه دارد نتیجه های حاصل از این بررسی‌ها همچنین نشان دهنده رشد موی محدود در نتیجه مصرف این دارو در بین 36% اشخاص است. این شرایط در حالی است که 16% اشخاص بهبود معین در شرایط رویش موی خود در نتیجه مصرف این دارو را مشاهده نکرده‌اند. لازم به ذکر است . البته تحقیقات ثابت کرده است که دارو بر روی آقایان وخانم ها اثر یکسانی دارد .

محلول ماینوکسیدل برای درمان ریزش مو

در همه افراد اعم از آقایان یا خانم ها ،زمانی اثر واقعی دارو دیده می شود که فرد به صورت منظم به مدت 4 ماه از این دارو استفاده کرده باشد . البته اولین نشانه مصرف این دارو سه ماه پس از مصرف مشاهده می شود و در این مدت ریزش مو فرد به صورت قابل ملاحظه ای کمتر می شود واین موضوع مشهود است .

در زمان رشد مجدد مو نخستین موهای رشد کرده در محلی که مورد درمان واقع شده به احتمال زیاد نرم می باشند وخیلی از آنها قابل دیدن نیستند .این شرایط برای بیماران مختلف متفاوت است برای برخی بیماران، می‌تواند نشان دهنده موثر بودن درمان است ودر سایر اشخاص ، احتمال دارد رشد مجدد مو با رنگ و ضخامت مشابه سایر موها بر روی سر شروع شود.

محلول ماینوکسیدیل و میزان اثربخشی آن بر رویش موی صورت و ریش

تحقیقات انجام شده مشخص کرده است که رویش مو صورت و ریش با استفاده از محلول ماینوکسیدیل تنها در بعضی افراد امکان پذیر است . با اینکه این روش برای همه افراد موثر نیست اما روشی مطمعن وبسیار موثر برای درمان ریزش مو  قسمت ریش وسبیل است .البته رویش مو به شرطی امکان پذیر است که در محل مورد نظر پیاز مو وجود داشته باشد. اگر پیاز مو وجود نداشته باشد امکان رشد مو وجود ندارد ودرمان این گونه افراد استفاده از روش کاشت مو است.

عوارض مصرف محلول ماینوکسیدیل

مصرف هر دارویی عوارضی دارد ، پزشک با توجه به فواید و البته با در نظر گرفتن عوارض هر دارو آنها را برای بیمار تجویز می کند مهمترین عارضه مصرف ماینوکسیدیل ایجادحساسیت و احساس خارش و التهاب پوستی در منطقه تحت درمان است. علاوه بر این رشد مجدد ناخواسته مو احتمال دارد در منطقه های اطراف نقاط تحت درمان یا محل‌هایی که دارو به صورت ناخواسته چندین بار به آن‌ها رسیده، اتفاق بیفتد .این رشد ناخواسته مو به خصوص در مورد خانم ها ناراحت کننده است زمانی که خانم از محلول ماینوکسیدیل در ناحیه صورت خود استفاده کند .گفتنی است که التهاب واحساس خارش ناشی از مصرف محلول ماینوکسیدیل بعد از گذشت حدود دو هفته کم کم فروکش می کند اگر این عوارض بعد از گذشت این مدت همچنان باقی ماند توصیه می کنیم با پزشک معالج مشورت کنید.

سایر عوارض ناشی از مصرف محلول ماینوکسیدیل در بدن که در نتیجه جذب بیش از حد دارو بروز می کند عبارتست از:

  • افزایش یا کاهش قدرت بینایی و تاری دید
  • درد در منطقه سینه
  • فشار خون خیلی پایین
  • کم شدن میل جنسی
  • ضربان قلب نامرتب یا سریع
  • لایه لایه شدن پوست
  • سردرد
  • گیجی و سردرگمی
  • بی‌حسی یا سوزش دست‌ها، پاها، یا صورت
  • ناتوانی و ضعف محدود یا کامل
  • بالا رفتن سریع وزن
  • تورم دست‌ها، پاها، یا صورت

البته بروز بعضی از این عوارض بسیار نادر هستند و همه عوارض باهم در یک شخص دیده نمی شود .

برچسب ها: , , , , , , ,


کاشت مو به روش FCI

کاشت مو به روش FCI , قیمت و هزینه کاشت مو به روش fci

کاشت مو به روش FCI , قیمت و هزینه کاشت مو به روش fci : مو در زندگی تاثیر زیادی دارد حتی می تواند در روابط اجتماعی بین انسان ها تاثیر گذار باشد نداشتن مو باعث میشود فرد از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشد و این باعث میشود فرد نتواند در جامعه نقش خوبی را ایفا کند بنابه این دلایل همیشه افراد سعی دارند از ریزش مو جلوگیری کنند ولی اگر به دلایلی مو های خود را از دست دهند می توانند به راحتی با انواع روش های کاشت مو دارای موی طبیعی شوند.

کاشت مو به روش fci

یکی از این روش ها کاشت مو به روش FCI است که در این روش مو ها را از پوست سر برمیدارند و در آزمایشگاه ان ها را تکثیر میکنند و بعد انها را در سر فرد استفاده می کنند.

در این روش قصد دارند تعدادی از موهای پشت سر فرد را گرفته و سلول های زایای ریشه مو را از آن ها جدا کنند . سپس این سلول ها را در محیط کشت آزمایشگاه تکثیر کنند بطوریکه تعداد آنها به صدها هزار برسد و در ضمن آنها را با عناصر دیگر ترکیب کنند تا قدرت رشد آنها افزایش پیدا کند. بعداً این سلول ها به صورت زیر جلدی در نواحی طاس تزریق کنند تحقیقاتی در این باره انجام میشود و فعلا در حد تحقیقات و آزمایشگاه بوده و کاربرد عملی پیدا نکرده است.

در این روش سلول هایی که به ناحیه مشخصی از سر فرد تزریق میشود تبدیل به مو های جدید میشوند و طاسی را از بین میبرند. همچنین می تواند هم برای رشد و ضخیم شدن مجدد موهای ضعیف شده قبلی فرد مورد استفاده قرار گرفته و هم باعث رشد موهای جدید در مناطق کاملاً طاس و بدون مو گردد. این روش کاشت به روش FCI معروف است.

در کاشت مو به روش FCI می توان در یک فرد کاملا طاس که فقط دارای تعداد اندکی مو در پشت سرش است یک سر پر مو ایجاد کرد زیرا اینکه در این روش محدودیت تعداد موهای قابل کاشت وجود ندارد با این متد مشکل خانم هایی که دارای ریزش مو شدید و گسترده هستند نیز حل میشود زیرا می توانند کاشت انجام دهند اما همان طوری که در مطالب بالا اشاره کردیم هنوز تا مرحله عملی شدن این روش راه زیادی مانده است.

در متد FCI از موی نواحی دیگر (بجز پشت و اطراف سر) مثلا ریش، زیربغل، منطقه تناسلی، سینه، پشت، شکم و دست و پا هم می تواند به عنوان منطقه دهنده مو برای کاشت در ناحیه سر نیز استفاده کرد.

کاشت مو به روش fci

موهای مناطق مختلف بدن دارای تفاوت های ساختاری و اساسی با یکدیگربوده و لذا نمی توان از موی هر ناحیه از بدن بجای موی سر استفاده کرد. بهترین مو برای کاشت درمناطق طاس سر، موی ناحیه مشخصی ازپشت و اطراف سرمی باشد. موهای نواحی دیگراگرچه ازنظرتئوری می توانند مورد استفاده قرارگیرندولی به دلایل زیادی نمی توان استفاده کرد که به چند مورد از ان ها اشاره می کنیم:

  • رشد موهای نواحی دیگرنسبت به موهای سراغلب کمتراست ، این موها معمولاً نازک و دارای رنگدانه کمی بوده و بطورکلی از نظرمشخصات رشدی و ظاهری تفاوت های زیادی با موهای سرداشته و لذا عمدتاً مناسب کاشت مو در سرنمی باشند. و نمی تواند مانند موی سر طبیعی عمل کنند.
  • برداشت مو از نواحی دیگر بدن برای بیمار بسیار مشکل و دردآور بوده و ناراحتی زیادی ایجادمی نماید.و باعث ناراحتی بیمار میشود.
  • میزان هرزرفتن (پِرت) موهای نواحی دیگرهم در زمان برداشت و هم درحین کاشت نسبت به موهای پشت سربالاتراست.
  • اسکار(جوشگاه) محل برداشت مو از نواحی دیگر برخلاف پشت سر(که درزیرخواب موهای بالای محل برداشت مخفی می شود) مخفی نشده لذا همیشه آشکاراست.

با توجه به دلایل فوق برای اینکه نتیجه مطلوبی بدست اید بهتر از همیشه ازموهای پشت سربه عنوان بانک مو استفاده نماییم . البته در برخی موارد از سایر قسمت های بدن مو برداشت میشود.

آیا در کاشت مو به روش FCI می توان از موی افراد دیگر استفاده کرد؟

خیر به دلیل اینکه خصوصیات بافتی و سیستم ایمنی در همه انسان ها متفاوت است نمی توان از موی افراد دیگر استفاده کرد زیرا در این صورت کاشت پس زده خواهد شد.

در این صورت در ذهن برخی از افراد سوال پیش می اید که چرا می توان در سایر جراحی ها مثل پیوند کلیه قلب و غیره از عضو افراد دیگر استفاده کرد؟ ما میدانیم که در سایر جراحی ها نیز احتمال پس زده شدن عضو افراد دیگر وجود دارد به همین دلیل پزشک جراح سیستم ایمنی فرد را در هنگام پیوند به حداقل میرساند و سعی می کنند بافت و سیستم ایمنی فرد عضو دهنده شباهت زیادی با بافت و سیستم ایمنی فرد عضو گیرنده داشته باشد هچنین بیمار تا اخر عمر مجبور است برای جلوگیری از پس زده شدن پیوند داروهای ضدسیستم ایمنی مصرف کند. که این دارو ها عوارض زیادی دارد از جمله ریزش مو ولی بیمار بدلیل اینکه نیاز زیادی به عضو پیوندی دارد مجبور است دارو ها را مصرف کند و عوارض ان را تحمل کند.

برچسب ها: , , , , , ,


انواع داروها برای درمان ریزش مو و تقویت مو

انواع داروها برای درمان ریزش مو و تقویت مو

انواع داروها برای درمان ریزش مو و تقویت مو : مو یکی از اعضای تاثیر گذار در چهره و زیبایی فرد می باشد . در این میان عده ای به ریزش مو میتلا هستند . و ادامه دار شدن این مشکل باعث نگرانی این افراد شده است . باید بگوییم که با وجود انواع داروها برای درمان ریزش مو و تقویت مو دیگر جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد . در ادامه ی این مقاله قصد داریم به معرفی انواع داروها برای درمان ریزش مو و تقویت مو بپردازیم .

اگر شما هم به مشکل ریزش مو مبتلا هستید ، می توانید به کلینیک لیزر مو مراجعه کنید . متخصصین در کلینیک کاشت مو ، دارای تخصص کافی در زمینه درمان ریزش مو بیماری های پوستی هستند . برای درمان ریزش مو از انواع روش های کاشت مو ، پی آر پی مو ، مزوتراپی و لیزر تراپی استفاده می کنند . متخصصین ما همچنین از یکسری داروها برای پیشگیری از ریزش مو و افزایش رشد مجدد موها استفاده می کنند .

ماینوکسیدیل موضعی

 

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل موضعی با تحریک کردن و رشد موهای جدید از ریزش و نازک شدن موها جلوگیری می کند . استفاده از این دارو به افرادی که به انواع مختلف عارضه ریزش مو از جمله ریزش موی سکه‌ای ( که نوعی بیماری خودایمنی است ، که در اثر بروز آن سیستم ایمنی بدن به بافت‌های سالم بدن از جمله فولیکول‌های مو حمله می‌کند؛) طاسی‌های با الگوی مردانه و زنانه (که با عنوان آلوپسی آندروژنتیک هم شناخته می‌شود)؛ هیپوتریکوزیس (که یک بیماری نادر است و در اثر آن موهای بسیار ریزی بر روی پوست سر و بدن رشد می‌کند ) ، بیماری تلوژن افلوویوم (که در اثر آن موی سر به خاطر اختلال در چرخه تولید مو در بدن دچار ریزش می‌شود؛) آناژن افلوویوم یا ریزش موی سریع (که به علت استفاده از روش‌های درمانی خاصی مانند شیمی درمانی اتفاق می‌افتد)؛ و نیز برخی از اشکال ریزش موی ناشی از جراحت و جای زخم رنج می‌برند، مناسب می باشد .

چگونگی تاثیر این دارو برای درمان ریزش مو ، به خوبی شناخته نشده است . ولی استفاده از این داروها برای بسیاری از افراد نتایج رضایت بخشی را به دنبال داشته است . شما می توانید داروی ماینوکسیدیل را بدون نسخه هم تهیه کنید ، ولی توصیه ی ما به شما این است که برای کسب نتیجه ی اثر بخش و مطلوب با یک متخصص مو مشاوره داشته باشید . پزشک متخصص پوست و مو ، بعد از برگزاری جلسه ی مشاوره و مشاهده ی موهای شما ، می تواند علت ریزش مو را تشخیص داده و غلظت مناسبی از داروی ماینوکسیدیل (2 درصد یا 5 درصد) را برای شما تجویز کند . همچنین متخصص مو ، نحوه ی صحیح استفاده از این دارو را به شما خواهد گفت .

معمولا داروی ماینوکسیدیل به شکل کف یا مایع تولید می‌شود. برای کسب نتیجه ی دلخواه ، این دارو بایستی دو بار در روز و به طور مستقیم روی پوست سر مالیده شود . برای ضخیم و پرپشت شدن موها ، به زمانی حدود 4 ماه تا یک سال نیاز می باشد . ممکن است شما در اوایل دوره مصرف این دارو، ریزش موی بیشتری داشته باشید و حتی این ریزش مو تا یک یا دو ماه بعد ممکن است ادامه داشته باشد .

متخصص مو ، بعد از گذشت 6 ماه روند پیشرفت درمان و تأثیر دارو را ارزیابی می‌کند. پزشک برای این کار عکس‌های فعلی موی سر شما را با عکس‌هایی که در شروع دوره درمان گرفته شده است، مقایسه می‌کند و همچنین تعداد تار موهای جدید در واحد سطح پوست سر را شمارش می‌کند. در صورتی که نتایج کسب شده مورد رضایت شما باشد ، شما می توانید مصرف این دارو را تا زمانی که لازم باشد ، ادامه دهید . در صورت توقف مصرف دارو ، ممکن است ریزش شدید مو دوباره شروع شود .
استفاده از داروی ماینوکسیدیل به ندرت دارای عوارض بوده ، برخی از این عوارض عبارتند از : قرمزی و حساسیت پوست سر و رشد مو در صورت .

فیناستراید خوراکی

فیناستراید خوراکی برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه یا همان آلوپسی آندروژنتیک داروی مناسبی می باشد . مصرف این دارو بت تحریک و رشد موهای جدید ، سرعت ریزش موها را کاهش داده و موها را تقویت می کند . این دارو با جلوگیری از تولید هورمون از بین برنده فولیکول های مو ، از ریزش مو جلوگیری می کند . برای اثربخشی بیشتر این دارو ، بهتر است روزانه و سر ساعت مصرف شود . برای مشاهده ی نتیجه ی حاصل از مصرف داروی فیناستراید حدود 4 ماه الی یک سال زمان نیاز است ، و معمولا بعد از گذشت 4 ماه رشد موها بیشتر می شود .

بعد از گذشت حدود 6 ماه ، پزشک متخصص روند درمان را مورد ارزیابی قرار می دهد ، تا از مفید بودن ادامه ی مصرف دارو اطمینان حاصل کند . در صورت کسب نتایج مطلوب می توان دارو را تا رسیدن رشد و تراکم موها به حد مطلوب ادامه داد . ولی با توقف مصرف دارو ممکن است ؛ ریزش مو دوباره شروع شود .

داروی فیناستراید به ندرت دارای عوارض می باشد ، که برخی از آن ها عبارتند از اختلال نعوظ و افسردگی .

داروهای آنتی‌آندروژن

داروهای آنتی‌آندروژن‌ها فعالیت هورمون‌های آندروژن را متوقف می کنند . آندروژن‌ها هورمون‌های جنسی هستند که با تخریب فولیکول‌های مو ، به موها صدمه زده و باعث ریزش مو می شوند . داروهای آنتی‌آندروژن همچنین قادرند ، ریزش مو با الگوی زنانه که با عنوان آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می‌شود را در خانم‌ها متوقف کنند.

برای تهیه ی داروهای آنتی‌آندروژن نیاز به نسخه پزشک می باشد . این داروها شامل اسپیرونولاکتون و کنتراسپتیوها یا همان قرص‌های ضد بارداری حاوی استروژن می باشند . تاثیر داروهای آنتی‌آندروژن معمولاً حدود 4 ماه بعد از شروع مصرف ظاهر می شود . استفاده از این دارو به صورت درازمدت برای جلوگیری از ریزش مجدد موها ضروری است .

عوارض ناشی از مصرف داروهای آنتی‌آندروژن ، شامل اختلال در سیکل قاعدگی و خواب‌آلودگی است . بانوانی که قصد باردار شدن دارند ، نباید از این داروها استفاده کنند .

داروهای کورتیکواستروئید

کورتیکواستروئید

علت برخی از انواع ریزش مو بیماری‌های خودایمنی می‌باشد . درمان این گونه موارد متفاوت از درمان ریزش مو ناشی از اختلالات هورمونی می باشد .بیماری خودایمنی به شرایطی گفته می‌شود که در پی آن، سیستم ایمنی بدن به بافت‌ها و اندام‌های سالم از جمله به پوست و فولیکول‌های مو حمله کرده و در برخی موارد فولیکول‌های سالم مو را به طور کامل از بین می‌برد.

استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی برای درمان بیمارانی که به ریزش موی سکه‌ای (آلوپسی آره آتا)، لیکن پلان و لوپوس اریتماتوی دسکوئید دچار هستند ، مناسب می باشد . این داروها سیستم ایمنی بدن را سرکوب کرده و اثرات ناشی از بیماری‌های خودایمنی را مختل کرده و باعث رشد مجدد موها می شوند . استروئیدها به صورت محلول‌های خوراکی یا تزریقی تولید می‌شوند و برای تهیه آنها حتماً به نسخه پزشک نیاز است. بعد از مراجعه پزشک متخصص مو بهترین داروی کورتیکواستروئیدی و روش استفاده ی آن را بر اساس سن شما و شدت علائم عارضه تعیین می‌کند .

استفاده از یک کرم استروئیدی موضعی بر روی پوست سر یا بدن در محل بروز علائم عارضه ، برای کودکان مبتلا به عارضه ریزش موی سکه‌ای مناسب است . در بزرگسالان ممکن است که متخصص مو، داروی استروئیدی را به پوست سر یا بدن تزریق کند. در هر جلسه درمانی ممکن است تا 80 تزریق در محل لکه‌های طاسی انجام شود.

جلسات درمانی با داروهای استروئیدی هر 4 تا 6 هفته یک بار می باشد . نتیجه ی حاصل از استفاده از این داروها ، و رشد مجدد موها از یک تا دو ماه بعد از شروع درمان می باشد . پزشک متخصص مو ، نوع خوراکی این داروها را در مواردی که موهای شما رشد نکند و یا شما نتوانید سوزن‌های مورد استفاده برای تزریق استروئید را تحمل کنید، برای مدت 8 تا 10 هفته برایتان تجویز می کند. در صورت عدم مشاهده ی نتایج قابل محسوس بعد از حدود 6 ماه روند درمان بایستی متوقف شود .

داروهای کورتیکواستروئید موضعی و تزریقی خالی از عوارض نمی باشند . برخی از عوارض جانبی ناشی از مصرف این داروها عبارتند از : حساسیت و خارش پوست سر که می‌تواند منجر به زخم شدن آن شود، نازک شدن پوست سر و قرمزی یا پُف کردن صورت می‌باشد. همچنین مصرف نوع خوراکی این داروها ممکن است ، سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و توانایی بدن در مبارزه با عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی را کاهش دهد .

داروهای ضد قارچ

همانگونه که قبلا نیز اشاره کردیم ، ریزش مو علت ها و دلایل مختلفی دارد . در صورتی که متخصص مو تشخیص دهد که ، ریزش موی شما به علت یک عفونت قارچی به نام تینه‌آ کپیتیس یا طاسی با الگوی کرم حلقوی ringworm) ) می باشد، یک داروی ضد قارچ برایتان تجویز می‌کند . این دارو را بایستی به صورت خوراکی و هر روز مصرف کنید. یک الی دو ماه زمان برای مشاهده نتایج و آثار مصرف این دارو نیاز است ، و درمان با این دارو هم تا از بین رفتن کامل قارچ و معمولا تا چندین ماه باید ادامه داشته باشد . در صورتی که بعد از بروز علائم ، بلافاصله درمان شروع شود ، رشد مجدد موها نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت .

مصرف داروهای ضد قارچ دارای یکسری عوارض جانبی مانند خارش و جوش‌های پوستی، اسهال و درد شکمی (معده) می باشد.

سایر داروها

برای درمان بسیاری از انواع ریزش مو و کسب نتایج دلخواه بایستی از ترکیبی از داروهای مختلف برای درمان استفاده کرد . در برخی موارد ممکن است متخصص مو ، برای جلوگیری از هجوم سیستم ایمنی بدن به سلول‌های سالم مو داروهای آنتی‌بیوتیک تجویز کند . همچنین ممکن است برای کاهش التهاب پوست سر داروهای ضد مالاریا را برای شما تجویز کند. پزشک متخصص موی شما ا در مورد هر یک از این داروها و مزایا، خطرات و عوارض احتمالی این داروها را به طور کامل به شما توضیح می دهد .

برچسب ها: , , , , , , , , , ,


برداشتن خال با لیزر

برداشتن خال با لیزر , روش های برداشتن خال صورت , هزینه و قیمت برداشتن خال  

برداشتن خال با لیزر , روش های برداشتن خال صورت , هزینه و قیمت برداشتن خال : همه ی ما به دنبال داشتن ، پوستی صاف و شفاف هستیم . در این میان ، برخی از افراد روی پوست صورت خود یکسری خال هایی دارند ، که اکثر آن ها چندان خوشایند نیست . در برخی موارد خال صورت زیبایی ظاهری را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث نگرانی فرد می شود . برخی اط این خال ها مادر زادی بوده و برخی دیگر بعدا ظاهر می شود ، ولی امروزه می توان ، به راحتی از شر خال های صورت خلاص شد .

برداشتن خال

انواع خال

خال ها انواع مختلفی دارند ، و به گونه های مختلفی روی پوست ظاهر می شوند . در این میان خال های صورت و بدن معمولا ظاهری تیره رنگ و یکپارچه داشته و اغلب از پوست بیرون می زنند . خال های غیرمعمولی در مقایسه با خال های معمولی اندازه بزرگ تری داشته و دارای رنگ و لبه های نامنظمی هستند . معمولا نسبت به خال های معمولی بزرگ تر هستند و رنگ و لبه های نامنظمی دارند. این گونه خال ها ، خال های پیش سرطانی می باشند ، و احتمال تبدیل شدن آن ها به سرطان پوست ملانوم نسبت به خال های معمولی بیشتر می باشد . شما می توانید ، با برداشتن خال های پوستی ، زیبایی ظاهری خود را دو چندان کنید .

برداشتن خال با لیزر

روش های برداشتن خال

برای برداشتن خال صورت ، روش های مختلفی وجود دارد . برداشتن خال در مورد افرادی که به ملانوم مبتلا شده اند ، امری ضروری است . این در حالی است که برخی از افراد بخاطر احتیاط و یا خشایند نبودن ظاهر پوست به دلیل ظهور خال ،به برداشتن خال صورت اقدام می کنند . در مورد افرادی که می خواهند بنا به دلایل زیبایی خال خود را بردارند، روش های جراحی، لیزر یا طبیعی برای از بین بردن خال آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در مورد بیماران مبتلا به خال های سرطانی ، تنها راه موثر برای از بین بردن خال جراحی می باشد . روش های برداشتن خال ، متفاوت است . و هر کدام یکسری مزیت ها و معایبی دارند . توصیه ی ما به شما این است که ،قبل از اقدام به برداشتن خال روش های برداشتن خال را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید ، تا روش مناسبی را برای برداشتن خال انتخاب کنید .

برای برداشتن خال گوشتی نیز می توان از عمل جراحی استفاده کرد . دلیل انجام این عمل جراحی می تواند به خاطر ایجاد تغییرات در ظاهر یا رنگ، یا ناهموار شدن، وجود درد یا ایجاد مشکلات حرکتی برای فرد باشد. انجام عمل جراحی برای برداشتن یک خال گوشتی به سرعت و به سادگی انجام می شود. این نوع جراحی بر روی بیماران نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد ، و به صورت سرپایی انجام می شود . برای انجام این عمل جراحی نیزای به بی هوشی نمی باشد ، و این عمل با یک بی حسی موضعی انجام می شود .

همچنین برای راحتی بیمار می توان ، از داروهای بی حس ، همراه با یک بی هوشی موضعی استفاده کرد . ولی در اکثر موارد، استفاده از بی حس یا بی هوشی موضعی برای این عمل جراحی نیاز نیست. تصمیم گیری درباره این موضوع به روش درمان خال انتخاب شده و اندازه، موقعیت و تعداد خال های گوشتی که قصد برداشتن آنها در عمل جراحی وجود دارد ، بستگی دارد .علاوه بر این تکنیک دقیق مورد استفاده برای برداشتن خال گوشتی به عواملی همچون شرایط بیمار، اندازه و موقعیت خال در بدن بستگی دارد.

برای برداشتن اکثر خال ها از یک چاقوی جراحی استفاده می شود و سپس محل آن با بخیه بسته می شود. برخی از خال ها ممکن است تا سطح پوست برداشته شوند.این در حالی است که ، برای برداشتن برخی خال های دیگر، خال را با نیتروژن مایع منجمد کرده یا از لیزر برای برداشتن خال صورت استفاده می کنند . در پی این عمل جراحی معمولاً زخم بر روی پوست ایجاد می شود. میزان بزرگی و قابل توجه بودن این زخم به نوع عمل جراحی بستگی دارد. از این رو زخم ایجاد شده بر روی پوست معمولاً در طول یک یا دو هفته ترمیم و بهبود پیدا می کندای. ظهور هر گونه ورم در محل جراحی در طول چند هفته بطور کامل بر طرف می شود. اکثر زخم های ایجاد شده بعد از گذشت یک سال از عمل جراحی بطور قابل توجهی بهبود یافته و اثری از آنها باقی نمی ماند.

برداشتن خال با لیزر

برداشتن خال با لیزر : در برخی موارد ، برای برداشتن خال ها از یک بی حسی موضعی استفاده می شود ، و با قیچی و یا چاقوی جراحی بخش رشد کرده خال برداشته می شود . در پی این کار محل خال ، توسط خود بدن ترمیم شده و همواره جای زخم آن باقی می ماند .

در موارد دیگری که خال بایستی به طور کامل برداشته شود ، کل ضخامت یک خال برداشته می شود. با انجام این کار یک زخم بسیار بزرگی در پوست ظاهر می شود ، و باعثضعیف و غیر عادی به نظر رسیدن آن ناحیه می شود . استفاده از یک روش جراحی جایگزین مناسب دیگر برای برداشتن خال جراحت یا زخم را به همراه نخواهد داشت ، برای این کار می توان از جراحی لیزر برای برداشتن خال استفاده کرد ، این روش بدون درد می باشد . در مورد خال های صاف و قهوه ای یا سیاه رنگ روشلیزر مناسب می باشد . در روش لیزر درمانی برای برداشتن کامل خال معمولا بین یک تا سه جلسه درمان نیازاست . استفاده از لیزر درمانی برای برداشتن خال ، در مورد خال های بسیار بزرگ یا خال هایی که از پوست بیرون زده اند گزینه ی مناسبی نمی باشد .

روش برداشتن خال با لیزر یکی از روشهای مورد توصیه است . در این روش از نور لیزر برای برداشتن خال استفاده می شود ، برای این کار نور به طور مستقیم به خال تابیده می شود تا آن را گرم کند و در نهایت آن را بترکاند. این روش بدون درد است، در آن به برش پوست یا بخیه نیازی نمی باشد و بخاطر همین خطر ایجاد جای زخم در این روش کمتر می باشد .

توصیه به استفاده از روش برداشتن خال با لیزر برای بعضی از خال ها نسبت به خال های دیگر بیشتر است . استفاده از این روش برای خال های تازه بوجود آمده و همچنین خال هایی با قطر کوچک و صاف گزینه ی مناسبی است . استفاده از روش لیزر برای برداشتن خال در مورد خال های قدیمی یا خال های برجسته و برآمده چندان قابل توصیه نیست . همچنین این روش برای خال هایی غیر معمولی که توسط پزشک معاینه نشده اند ، توصیه نمی شود . برای برداشتن خال با روش لیزر برای بی حس کردن ناحیه ی مورد نظر از یک داروی بیهوشی استفاده می شود . سپس با تابش یک پرتو لیزر بر خال رنگدانه قهوه ای رنگ کاهش یافته و از بین می رود . مدت زمان این روش به میزان بزرگی و شدت خال بستگی دارد.

این روش درد کمتری دارد ، و یا می توان گفت بدون درد می باشد . برخی از بیماران درد شدیدی را در یک لحظه ی تابانیدن نور احساس کرده اند ، و برخی دیکر احساسی شبیه به برخورد یک کش پلاستیکی به پوست را داشته اند . از نور لیزر برای برداشتن رنگ دانه های موجود در خال استفاده می شود. بعد از انجام این کار ، رنگ دانه های خال توسط سیستم درمان طبیعی بدن از بین می روند. به این ترتیب زخم ایجاد شده روی خال ، با گذشت زمان ترمیم شده و محو می شود.

قرمزی ناحیه ی مورد نظر پس از درمان طبیعی است . و یک پوست زخم در محل خال ایجاد می شود ، که بعد از گذشت چند هفته برطرف می شود توصیه می شود که از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید ، چرا که پوست پوست جدید زیر خال بسیار حساس و ملتهب است ، و به مدت یک ماه و نیم پس از برداشن خال از کرم ضد آفتاب استفاده کنید . برای برداشتن کامل خال به چندین جلسه لیزردرمانی نیاز است.

عمل جراحی لیزر برای برداشتن خال ، معمولاً بی خطر و ایمن است و احتمال ایجاد زخم و جراحت به خاطر آن حداقل است (در حدود 1 درصد). احساس درد این عمل جراحی به آستانه درد بیمار بستگی دارد دارد. به گونه ای که برخی از افراد درد ناچیزی همچون برخورد یک کش پلاستیکی به پوست را احساس می کنند .


 

خدمات کلینیک زیبایی و کلینیک لیزر مو

برای خلاصی از موهای زائدخود با استفاده از بروزترین دستگاه های دنیا و استفاده از خدمات زیر در کلینیک جانسازی پوست و لیزر می توانید با م در ارتباط باشید : 

لیزر مو , لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , تزریق بوتاکس , تزریق ژل , تزریق چربی , میکرونیدلینگ , لیزر خانگی , لیزر موی خانگی , دستگاه لیزر خانگی , دستگاه لیزر موی خانگی ,قیمت لیزر موهای زائد , هزینه لیزر مو , قیمت لیزر مو , لیزر موهای زائد بیکینی , لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی , لیزر موهای زائد پا , لیزر موهای زائد ابروها , لیزر موهای زائد صورت , لیزر موهای زائد صورت و بدن , لیزر موهای زائد برزیلی , لیزر موهای زائد بدن , لیزر موهای زائد زیر بغل , قیمت لیزر کل بدن , دستگاه لیزر موی سیلک پرو , دستگاه لیزر خانگی رمینگتون , بهترین مرکز لیزر مو , بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران , مرکز لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر موهای زائد , بهترین کلینیک لیزر مو , بهترین کلینیک لیزر مو درتهران , رفع موهای زائد بدن , رفع دائمی موهای زائد صورت و بدن , دستگاه لیزر موی زائد دایود , لیزر دایود , دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت , دستگاه لیزر الکس , بهترین دستگاه لیزر موهای زائد , مزایای لیزر موهای زائد , لیزر موهای زائد در مردان , لیزر موهای زائد زنان , دستگاه لیزر مو

کلینیک زیبایی , مراکز زیبایی , لاغری موضعی , لاغری با دستگاه ار اف , لاغری با لیزر لیپولیز , مزوتراپی لاغری , تبلیغات لیزر مو , محل مناسب برای تبلیغات لیز مو , تبلیغ لیزر موهای زائد

لیزر درمانی , کاشت مو , کاشت مو طبیعی , کلینیک کاشت مو , مرکز کاشت مو , هزینه کاشت مو

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرد و از مشاروه رایگان بهرمند شوید.

 

استفاده از روش لیزر درمانی برای برداشتن خال دارای یکسری مزیت هایی است ، از جمله اینکه این روش یک روش درمانی غیر تهاجمی است. چرا که این روش نیازی به ایجاد شکاف یا سوزاندن پوست ندارد ، و خطر ایجاد عفونت در روش برداشتن خال با لیزر بسیار کم است . همچنین پرتوی لیزر توانایی نفوذ به نقاطی از بدن همچون صورت یا بینی را دارد ، درمان این نقاط با استفاده از سایر روش های دیگر ممکن است ، دشوار باشد. مزیت دیگری که این روش دارد ، این است که می توان چند خال را در طول یک جلسه درمانی برداشت .

از مشکلات اصلی برداشتن خال با لیزر عدم نفوذ به نقاط عمیق پوست است . از این رو استفاده از این روش فقط برای مسطح کردن خال های گوشتی موجود در سطح پوست مناسب است . در نتیجه اگر خال گوشتی بیمار دارای ریشه های عمیق باشد ، از لیزر درمانی برای برداشتن خال نمی توان استفاده کرد.

روش جراحی برای برداشتن خال

روش دیگر برای برداشتن خال صورت و بدن ، روش جراحی است ، که به سه روش قابل انجام است که عبارتند از : خارج سازی کامل تراشه ای ، بیوپسی پانچ و جراحی برشی .

  • روش خارج سازی کامل تراشه ای : این روش در مورد خال هایی که از پوست بیرون زده شده اند ، قابل استفاده است . در این روش، پزشک برای ناحیه مجاور خال از بیهوشی موضعی استفاده می کند و سپس با استفاده از چاقوی جراحی تیز و کوچک سطح خال را برش داده و پوست مجاور آن را مسطح می کند .
  • روش بیوپسی پانج : استفاده از این روش معمولا برای خال های پوستی کوچکتر مناسب است . در این روش از از یک دستگاه مخصوص برای پانچ قطعه مکعبی شکلی از پوست استفاده می شود .
  • جراحی برشی : در مورد خال های پوستی صاف یا بدخیم از روش جراحی همراه با برش استفاده می شود . در این روش جراح خال را به طور کامل برش داده و زخم را با بخیه می بندد.

برچسب ها: , , , , , ,


سوالات متداول کاشت مو و درمان ریزش مو

 

سوالات متداول کاشت مو و درمان ریزش مو  

 

فهرست مطالب [پنهان سازی]

سوالات متداول کاشت مو  و درمان ریزش مو و پاسخ متخصص مو و پزشکان مو به این سوالات : امروزه افراد زیادی اعم از مرد و زن خواهان کاشت مو هستند. افراد به دلایل مختلف مانند بیماری یا درمان بعضی از بیماری ها مو های خود را از دست میدهند ما میدانیم که مو در زیبایی تاثیر بسزایی دارد به همین دلیل بیماران به دنبال روش های مختلفی هستند تا از ریزش مو جلوگیری کنند یا در صورت بروز این مشکل ان را درمان کنند افرادی که می خواهند کاشت مو انجام دهند سولاتی در ذهن ان ها ایجاد میشود که در این مقاله به بررسی ان ها می پردازیم .

سوالات متداول کاشت مو


اولین سوالی که برای افراد پیش می اید این است که آنالیز مو چیست؟ و چگونه انجام میشود؟

جواب این سوال بدین گونه است مهمترین گام برای درمان ریزش مو تشخیص علل ریزش می باشد و در کنار آزمایشات خون، آنالیز مو روشی است که ما از آن برای تشخیص علل ریزش مو از قبیل سنجش میزان مواد معدنی و فلزات سنگین، وضعیت سنتز پروتئین و غیره استفاده می نماییم، بدین ترتیب که بخشی از موی سر شما با قیچی چیده می شود(حدود 100 تار مو) و در لابراتوار مخصوص مو تجزیه و تحلیل شده و با توجه به اطلاعات بدست آمده، جهت درمان ریزش مو و رویش مجدد موها، مکمل ها، محلول ها و درمان مناسب را تجویز می نماییم. تست آنالیز مو برای سنجش فلزات سمی در بدن و آزمایش دی ان ای نیز مورد استفاده بسیاری از پزشکان قرار می گیرد.

یکی از سوال هایی که برای افراد زیادی پیش می اید این است که رویش مجدد مو ها چگونه است؟

حداقل 6 ماه زمان لازم است تا تغییری محسوس در حجم موهایتان احساس نمایید که تا پایان برنامه درمانی(حدود یکسال) به حداکثر نتیجه می رسد. البته در افرادی که ریشه موهایشان بسیار ضعیف است برای تبدیل موهای کرکی به موهای ضخیم و کامل احتیاج به زمان بیشتری می باشد.همچنین رویش مجدد موها به عوامل متعددی بستگی دارد از قبیل سن و فاصله بین ریزش موها و شروع درمان، هر چه فاصله کوتاهتر باشد رویش موها سریعتر اتفاق می افتد.

اگر ریشه موها بعد از ریزش در سر باقی(زنده) مانده باشند طی درمان موها روییده می شوند اما اگر از بین رفته باشند رویشی اتفاق نخواهد افتاد، در بعضی از افراد ریشه موها بعد از ریزش در زمان کوتاهی از بین می روند اما در برخی دیگر تا سال ها بصورت زنده باقی می مانند، متاسفانه آزمایشی وجود ندارد که ما تشخیص دهیم آیا ریشه موها بعد از ریزش هنوز زنده در سر باقی مانده اند یا خیر. این نکته ای بسیار مهم است.

سومین سوال این است که از زمان آغاز برنامه درمانی چقدر طول می کشد تا ریزش مو ها کاهش یابد؟

در جواب باید گفت که در اکثر افراد معمولا طی 1 الی 3 ماه ریزش موها کاهش می یابد، به ندرت افرادی هستند که به دلیل نارسایی شدید غدد فوق کلیوی(آدرنال)، مشکلات حاد تیروئید و یا به دلیل غیر متوازن بودن بیش از حد میزان و نسبت مواد معدنی در بدن نیاز به زمان بیشتری می باشد. میشود گفت در بیماران مختلف متفاوت است.

توضیحاتی درباره قرص فیناستراید و محلول ماینوکسیدیل و موارد مصرف آن ها

قرص فیناستراید که به آن پروپشیا نیز گفته می شود در مواردی که ریزش مو به دلیل ازدیاد هورمون دی هیدروتستوسترون می باشد توسط بسیاری از پزشکان تجویز می گردد، البته برای کاهش اثرات مخرب هورمون دی هیدروتستوسترون بر ریشه موها، درمان های دیگری نیز وجود دارد مانند استفاده از محلول هایی که حاوی کافئین و گیاه ساپالمتو(نخل اره ای) می باشند از قبیل آلپسین، ریوایوژن و غیره، حتی بسیاری از پزشکان در سایر کشورها مصرف مکمل های غذایی حاوی گیاه ساپالمتو را توصیه می کنند. به دلیل عوارض جانبی کوتاه مدت و گاهی ماندگار، ناشی از استفاده از قرص فیناستراید بنده تمایلی به تجویز آن نداشته و مصرف آن توصیه نمیشود توصیه اکید می شود بدون نظر پزشک قرص فیناستراید را مصرف نکنید.

یکی از مکانیزم های محلول ماینوکسیدیل افزایش خون رسانی به ریشه موها بوده که باعث کاهش ریزش موها و تحریک رویش موهای جدید می گردد که مورد تایید FDA می باشد، ما نیز گاها در نسخه های درمانی آنرا تجویز می نماییم، البته ترکیبات دیگری مانند ال آرژنین، ریشه گیاه جینسنگ و برگ گیاه جینکو بیلوبا نیز همین عملکرد را دارند، لازم به ذکر است ماینوکسیدیل ریزش مو را درمان نمی کند و اگر علت ریزش مو که اکثرا عدم توازن میزان مواد معدنی در بدن بوده اصلاح نشود استفاده از ماینوکسیدیل یا اثر بخش نبوده و اگر باشد با قطع مصرف ریزش موها مجددا آغاز می گردد.

بعضی از افراد اکثر روش های درمان ریزش مو مانند پی آر پی و مزو تراپی و غیره را امتحان کرده اند اما نتیجه ای نگرفته اند علت چه می تواند باشد؟

برچسب ها: , , , , ,


خدمات کلینیک زیبایی و کلینیک لیزر مو

برای خلاصی از موهای زائدخود با استفاده از بروزترین دستگاه های دنیا و استفاده از خدمات زیر در کلینیک جانسازی پوست و لیزر می توانید با م در ارتباط باشید : 

لیزر مو , لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر مو , تزریق بوتاکس , تزریق ژل , تزریق چربی , میکرونیدلینگ , لیزر خانگی , لیزر موی خانگی , دستگاه لیزر خانگی , دستگاه لیزر موی خانگی ,قیمت لیزر موهای زائد , هزینه لیزر مو , قیمت لیزر مو , لیزر موهای زائد بیکینی , لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی , لیزر موهای زائد پا , لیزر موهای زائد ابروها , لیزر موهای زائد صورت , لیزر موهای زائد صورت و بدن , لیزر موهای زائد برزیلی , لیزر موهای زائد بدن , لیزر موهای زائد زیر بغل , قیمت لیزر کل بدن , دستگاه لیزر موی سیلک پرو , دستگاه لیزر خانگی رمینگتون , بهترین مرکز لیزر مو , بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران , مرکز لیزر موهای زائد , کلینیک لیزر موهای زائد , بهترین کلینیک لیزر مو , بهترین کلینیک لیزر مو درتهران , رفع موهای زائد بدن , رفع دائمی موهای زائد صورت و بدن , دستگاه لیزر موی زائد دایود , لیزر دایود , دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت , دستگاه لیزر الکس , بهترین دستگاه لیزر موهای زائد , مزایای لیزر موهای زائد , لیزر موهای زائد در مردان , لیزر موهای زائد زنان , دستگاه لیزر مو 

کلینیک زیبایی , مراکز زیبایی , لاغری موضعی , لاغری با دستگاه ار اف , لاغری با لیزر لیپولیز , مزوتراپی لاغری , تبلیغات لیزر مو , محل مناسب برای تبلیغات لیز مو , تبلیغ لیزر موهای زائد

لیزر درمانی , کاشت مو , کاشت مو طبیعی , کلینیک کاشت مو , مرکز کاشت مو , هزینه کاشت مو

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرد و از مشاروه رایگان بهرمند شوید.