سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

تأثیر جراحی بیماری کرون در بارداری

تأثیر جراحی بیماری کرون در بارداری

تأثیر جراحی بیماری کرون در بارداری : درست است که در بیماری کرون عمل جراحی روده اثری بر روی حاملگی فرد ندارد اما بیشتر زنانی که مبتلا به ایلئوستومی هستند در مقایسه با سایر بیماران امکان اینکه باردار نشوند بسیار زیاد است درباره ایلئوستومی باید بگوییم که برای رفع مشکل روده فرد بیمار، قسمتی از روده از طریق سوراخی که در شکم ایجاد می شود خارج می‌شود. در این روش تا مواد دفعی روده به یک کیسه متصل به استوم ریخته می شوند. بیشتر پزشکان بارداری در این دوران و تا 1 سال بعد آن را کاملا ممنوع کرده اند پس بهتر است که از بارداری و اقدام به آن کاملا پرهیز شود. تا به این ترتیب خطراتی که ممکن است در ایلئوستومی به وجود بیایید بسیار کاهش می یابد.

جراحی بیماری کرون

برای اینکه مشکلی در بارداری برای فرد به وجود نیاید پزشک در صورت نیاز به جراحی و برداشت کامل روده و رکتوم به سبب آسیب این کار یعنی انجام جراحی را تا بعد از انجام زایمان نگه می دارد و به تأخیر می اندازد. بیشتر مواقع زخم های روده و انسداد آن در دوران باردرای حتی با استفاده از داروهای خاص هم برطرف نشود که در این باره پزشک انجام جراحی را برای رفع مشکل فرد برای او انتخاب می کند. معمولا اگر در این جراحی ها آبسه وعفونتی وجود نداشته باشد انجام آن ها برای نوزاد هیچ خطری را ندارد و ایمن هستند.

پزشک برای رفع کامل خطر سقط جنین و هرگونه اسیب به جنین بهترین و مناسب ترین زمان را برای انجام جراحی انتخاب می کند که معمولا در سه ماهه دوم که خطر سقط جنین بسیار کاهش یافته است انجام می‌شود. پزشک برای آن دسته از خانم هایی که در بیماری کرون در نزدیکی واژن خود دچار فیستول یا آبسه که از مهم ترین عوارض بیماری کرون است شده اند می خواهد که از روش سزارین برای انجام زایمان استفاده کنند؛ زیرا فردی که زایمان طبیعی باید انجام دهد باید از نظر سلامت واژن مشکلی نداشته باشد و واژن فرد دچار هیچ کدام از عوارض بیماری کرون نشده باشد و تحت تأثیر عوارض این بیماری نباشد.

پس انجام زایمان واژینال در صورت فعال نبودن بیماری و فیستول یا آبسه به بیمار توصیه می شود. بخاطر استفاده فرد از داروهای با دوز بالا اگر فرد قصد تغذیه نوزاد با شیر مادر را داشته باشد درباره داروها و نحوه مصرف و دوز مصرفی در این دوران حتما با پزشک مشورت کنید تا داروهای مضر در این دوران را با داروهای کم خطر جایگزین کند.

برچسب ها: