سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

ایمنی بارگیری در باربری

ایمنی بارگیری در باربری

ایمنی بارگیری در باربری ؛ بارگیری اصولی و ایمنی در باربری و اتوبار , چیتگر بار : در وهله اول در هنگام بارگیری و جابجایی بار خودروهای حمل اثاث و بار را باید به وسایل ایمنی تجهیز کرد زیرا یکی از مسئله مهم در باربری بین شهری از جمله جابه جایی بار و کالا مسئله ی ایمنی می باشد . کلیه ی شرکت ها و مسساتی که در زمینه ی حمل و نقل جاده ای فعالیت دارند موظف هستند که فعالیت های خود را مطابق استانداردهای جهانی تطبیق کرده و ملزم هستند که از وسایل و تجهیزات ایمنی شامل جعبه های کمک های اولیه , علائم ایمنی همچون مثلث شبرنگ – کپسول آتش نشانی –کارت معاینه ی فنی معتبر – دستگاه سنجش سرعت و زمان – زنجیر چرخ و لاستیک با آج مناسب مجهز بوده و در صورت نیاز از این تجهیزات استفاده کنند . کلیه ی شرکت ها در این صورت صورت وضعیت مسافربری و بارنامه را می توان صادر کنند .

باربری چیتگر بار تهران

حمل اثاثیه منزل با استفاده از مدرنترین و بروز ترین تجهیزات حمل و نقل بدون وارد شدن آسیب به اثاثیه با سرعت بالا

باربری چیتگر با بهترین خدمات در حدمت شما مردم عزیز می باشد

با ما تماس بگیرید :

09129353998    22383137    44708363    44322765

 

ایمنی بارگیری در باربری

اقدامات موثر در تجهیزخودروهای حمل و نقل به وسایل ایمنی

تجهیز و استفاده کردن از کپسول های آتش نشانی بر حسب تناژ خودروهای باربری ازدیگر اقداماتی است که برای تجهیز خودروهای حمل و نقل به وسایل ایمنی , و استفاده ی آن در صورت نیاز می باشد . تجهیز کردن خودروهای حمل و نقل به وسایل یمنی و استفاده از کپسول آتش نشانی بر حسب وزن به شرح زیر می باشد .
وزن بار ناخالص از 2 هزار و پانصد تا 5 هزار کیلوگرم نیاز به یک عدد کپسول آتش نشانی به وزن حداقل 5/2 کیلوگرم دارد. اگر وزن بار خودروهای باربری بیشتر از هزار تا 14 هزار کیلوگرم باشد نیازمند یک کپسول آتش نشانی به وزن حداقل 10 کیلوگرم می باشد . گفتنی است که خودروهای حمل بارهای ویژه سیالات که قابل احتراق و یا انفجار می باشد , حتما باید یک کپسول آتش نشانی به وزن 14 کیلوگرم به همراه داشته باشند .

1-هدف از تجهیز خودروهای حمل و نقل به وسایل ایمنی

ایجاد شرایط استاندارد در فرایند بارگیری – حمل بار و مهار بار به صورت ایمن , هدف از تجهیز خودروهای حمل ونقل به وسایل ایمنی می باشد . همه ی شرکت حمل و نقل و رانندگان موظف هستند که نکات و راهکارهایی را که به منظور تجهیز خودروهای حمل و نقل به وسایل ایمنی را رعایت کنند که در صورت عدم رعایت تمامی این نکات شرکت ها و رانندگان مربوطه برابر با مقررات مربوطه اعمال قانون می شوند .

در زیر نکاتی بر اساس

  • قوانین راهنمایی و رانندگی
  • آیین نامه ی نحوه ی بارگیری
  • حمل و مهار ایمن بار

به منظور افزایش ایمنی در حمل بار بین شهری و جاده ای نکاتی ارائه شده است . این نکات در راستای رعایت مسائل زیست محیطی از مبداء بارگیری تا مقصد تحویل بار کاربرد داشته و تدوین شده است .

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی تجهیز خودروهای حمل و نقل به وسایل ایمنی و رعایت تمامی این نکات با ما همراه باشید .

کاربرد راهکارهای تجهیز خودروهای حمل و نقل به وسایل ایمنی

به منظور افزایش ایمنی در باربری و حمل کالا , تمامی انتقال دهندگان وسایل و اثاثیه , شامل شرکت های باربری و پیمانکاران حمل ونقل که که در تبادلات کالا و عملیات حمل و نقل فعالیت دارند از این راهنمایی می توانند نهایت استفاده را کرده و در خدمات خود باعث رضایت ارباب رجوع شده باشند . لازم به توضیح است که هر فرد حقیقی و حقوقی که وظیفه ی انتقال و جابه جایی کالا و حمل اسباب و اثاثیه بر عهده ی او می باشد , موظف می باشد که تمامی این موارد را رعایت کند . مشتریان هم می توانند با نظارت بر اجرای درست و دقیق این قوانین که شامل تجهیز خودروهای حمل و نقل به وسایل ایمنی , به هنگام بارگیری و تحویل بار , رانندگان و شرکت های حمل و نقل اثاثیه را در راستای رعایت این قوانین یاری کرده و همچنین کنترل , کیفیت انجام امور را بر عهده بگیرند .

مسئولیت شرکت های متصدی حمل و نقل کالا

یک شرکت متصدی حمل بار و انتقال و جابه جایی انواع اثاثیه و کالا بر نحوه ی بارگیری روی خودرو باید اطلاعات دقیق داشته باشند . همچنین توجه ورعایت توصیه های فرستنده کالا که درباره ی چگونگی بارگیری – حمل بار و همچنین مهار آن با امنیت بیشتر از دیگر مواردی است که شرکت متصدی ملزم می باشند آنها را رعایت کنند . لازم به توضیح است که به منظور اینکه بار به بهترین و امن ترین شکل ممکن انتقال یافته و جابه جا شود باید به رانندگان ماشین های اسباب کشی و باربری توضیحات و توصیه های مربوطه ابلاغ گردد .

یکی دیگر از مواردی که مسئولیت های شرکت های متصدی حمل بار این است که خودروهای حمل و نقل را به وسایل ایمنی و همچنین استفاده از وسیله ی نقلیه ی مناسب با اندازه – ابعاد و نوع باری که حمل می گردد تجهیز نمایند . همیچنین باید یک فرد مسئولیت نظارت بر انتخاب کردن مناسب ضربه گیرها و نحوه ی بارگیری و چگونه گی قرار گرفتن بارها بر روی یکدیگر را برعهده بگبرد و وزن هر بار و وضعیت بار را به راننده ابلاغ نماید .

از دیگر وظایف شرکت های حمل و نقل مهار کامل بار و محموله می باشد .

در زیر به برخی از مسئولیت های شرکت باربری که موظف هستند آنها را رعایت کنند اشاره می کنیم .

  • مسئولیت پیمانکاران در محل بارگیری
  • اطمینان خاطر از بیمه بودن کالا و اثاثیه ی مورد انتقال
  • تعیین دقیق و درست آدرس گیرنده ی کالا
  • تعیین کردن وزن و محتوای بار
  • تعیین و آگاهی از زمان دقیق رسیدن کالا به مقصد
  • برآورد کردن قیمت بار و خسارات ناشی از آسیب و صدمه دیدن احتمالی آنها
  • ارائه کردن رسید توسط متصدی حمل و نقل

توجه کردن و کنترل نمودن بر روی نحوه و چگونگی بسته بندی بار , بارگیری داخل خودرو حمل بار و مهار ایمن و درست بار و کالا مطابق با ظوابط و شرایط استاندارد اشاره نمود .

مسئولیت گیرنده بار در مقصد

پس از اطمینان یافتن از مجهز بودن خودروهای حمل و نقل بعه وسایل لیمنی , بارگیری صورت می گیرد و باید بر روی دریافت کالا یک نفر نظارت دقیق داشته باشد . یک نفر و یا موسسه ای که عهده دار و وظیفه ی دریافت کالا را دارد باید در مقصد نظارت دقیق بر روی کالا داشته باشد. وظایفی که فرد یا موسسه به هنگام دریافت کالا در مقصد را بر عهده داشته و موظف است آنها را راعایت کند عبارتند از “

  • اطمینان یافتن از سالم بودن بار با بررسی دقیق و کامل آن و نداشتن هر نوع خسارتی
  • کنترل و بررسی بار از نظر وزن و محتوا
  • نظارت داشتن بر روی تخلیه ی بار از ماشین باربری
  • ارائه ی رسید دریافت بار به راننده یا متصدی حمل و نقل

باید به گونه ای در برابر بارگیری بارهایی که می توانند عامل خطر باشند عمل کرد که در موقع ترمز و انحراف وسیله ی نقلیه برای دیگران و راننده , هیچ خطری را در پی نداشته باشد . همیشه از زنجیر به منظور بستن بارهای بلند استفاده شود . استفاده از بند برای مهار بارهای بلند کافی نمی باشد و در صورتی که امکان داشته باشد باید بار را به صورت افقی بر روی کفی ماشین قرار بدهید و به منظور بارگیری و حمل کالای مورد نظر از وسیله ی نقلیه ی خاص استفاده گردد .