سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاهی که آب را برای اهداف مختلف و بر حسب نیاز در ظرفیت ها و آنالیز های مختلف تولید می کند ، دستگاه آب صنعتی نام دارد . دستگاه تصفیه ی آب صنعتی انواع مختلفی دارد و در کل ظرفیت حجم تصفیه در این دستگاه ها بالا می باشد . به طور کلی روش تصفیه ی آب در تمام دستگاه های صنعتی به یک شکل می باشد و تنها تفاوت دستگاه های تصفیه ی آب صنعتی در نوع طراحی تصفیه ی آب صنعتی ، فیلترها ، جنس قطعات و رزین ها و ممبرها و .. می باشد . به طور مثال می توان گفت که دستگاه آب شیرین کن با دستگاه تصفیه ی آب صنعتی برای تصفیه ی آب فاضلاب کاملا متفاوت می باشد .

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی| دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه آب تصفیه کنی که نه از نوع خانگی باشد و نه از نوع صنعتی ، دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی می باشد . دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی در ظرفیت های مختلف از 200 گالن تا 600 گالن در روز طراحی شده اند ، که در میان آن دستگاه با ظرفیت 400 گالن پرفروش می باشد .

دستگاه های تصفیه ی آب نیمه صنعتی در نوبه ی خود انواع مختلفی دارند ، که برخی ظرفیت یکسان ولی کیفیت و ساختار کاملا متفاوت از هم دارند : به عنوان مثال دو نوع دستگاه تصفیه ی آب نیمه صنعتی 400 گالنی را نام برد ، که یکی از آن ها 4 عدد ممبران 100 گالنی دارد و نوع دیگر یک عدد ممبران 400 گالنی . دی یکی از آن ها از فیلترهای پیش تصفیه ی 20 اینچی استفاده شده و در نوع دیگر 10 اینچی . یکی از دستگاه ها دارای دو پمپ و دیگری یک پمپ . این دستگاه ها همچنین از نظر سوییچ ها ، برند ممبران ، نوع شیر برقی استفاده شده و مجهز بودن به سیستم کنترل با هم متفاوت هستند . تفاوت های ذکر شده بین دستگاه ها قیمت دستگاه ها را با هم متمایز کرده است .

متداول ترین کاربرد دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی در مدارس ، رستوران ها ، اداره ها ، کارخانه ها ، دانشگاه ها و … می باشد . دستگاه تصفیه ی آب نیمه صنعتی از لحاظ ساختار بیشتر شبیه دستگاه های خانگی است و با دستگاه صنعتی تفاوت هایی دارد .

بهترین دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

شاید این سوال که بهترین دستگاه تصفیه ی آب نیمه صنعتی کدام است برای خیلی ها پیش آید . باید بگوییم که مدل های مختلف دستگاه های تصفیه آب صنعتی دارای ظرفیت ها و کارکرد های مختلفی می باشند و انتخاب بهترین مدل به نیاز ، مصرف و کارایی مد نظر بستگی دارد ، چرا که دستگاه تصفیه ی آب نیمه صنعتی با خروجی کمتر آب برای نیازهای مصرفی مختلف تولید شده است . از این رو توصیه ی ما به شما این است که قبل از اقدام به خرید با کارشناسان در این رابطه مشاوره ای داشته باشید ، چراکه عدم دقت کافی در انتخاب دستگاه ممکن است طول عمر دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی را کاهش دهد .

انواع کاربرد های دستگاه های تصفیه آب صنعتی

دستگاه های تصفیه ی آب صنعتی انواع مختلفی دارند ، که در ادامه در مورد کاربردهای آن بیشتر صحبت می کنیم .

دستگاه تصفیه آب صنعتی برای مصارف کشاورزی

یکی از کاربردهای دستگاه تصفیه ی آب صنعتی تولید آب برای مصارف کشاورزی می باشد . امروزه با پیشرفت علم و کمبود منابع آبی کشاورزی به یک صنعت تبدیل شده که هرچه از روش ها ی علمی در آن استفاده شود ، بهره برداری از آن هم بیشتر می شود .کمبود آب و نداشتن کیفیت مناسب آب باعث خشک شدن و از بین رفتن بسیاری از زمین های کشاورزی شده است .

یکی از کاربردهای آن استفاده از سیستم آبیاری قطره ای می باشد ، که باعث رونق بخشیدن و پربارتر شدن محصولات کشاورزی شده است .

تصفیه آب صنعتی کشاورزی

کمبود آب ، کیفیت آب را کاهش داده چرا که تبخیر آب باعث زیاد شدن املاح آب از جمله نمک و آهک شده که برای کشاورزی مضر می باشد . از این رو نیاز به یک دستگاه تصفیه ی آب صنعتی کشاورزی ضروری می باشد . چراکه کشاورز با صرف مقداری هزینه از آب با کیفیت و تصفیه شده برای آبیاری استفاده می کند و کیفیت و میزان محصول خود را بالا می برد .

امروزه با استفاده از روش های علمی و استفاده از دستگاه های آب شیرین کن و دستگاه های تصفیه ی آب صنعتی می توان زمین های ارزان و بی کیفیت را با آبرسانی مناسب به بهره برداری رساند .

نکته مهمی که در انتخاب دستگاه تصفیه ی آب صنعتی وجود دارد این است که میزان TDS آب در انتخاب و طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی اهمیت زیادی دارد ؛ در بعضی موارد میزان سختی آب به حدی بالاست که با روش RO ساده امکان تصفیه آن وجود ندارد و باید از سیستم RO آب دریا استفاده کرد.

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب صنعتی به نیاز کشاورز و حجم آب مورد استفاده ی وی بستگی دارد ، لذا توصیه بر این است که برای افزایش کارایی و بیشتر شدن طول عمر دستگاه تصفیه ی آب صنعتی قبل از اقدام به خرید با کارشناسان مشاوره نمایید .